SRB | SLO | ENG

Međunarodni fudbal

Barselona i Real Madrid neprikosnoveni: Ko najviše zarađuje od sponzorstava na dresu?

Miloš Zekić 16. septembar 2023 0 Komentariši
Dresovi Barselone. (foto: //)
Iako su televizijska prava najsočniji izvor prihoda klubova širom sveta, tu su i razna sponzorstva, ulaznice za mečeve i drugo.
U tom kontekstu, španski fudbal je u vrhu s Real Madridom (190 miliona) i Barselonom (183) kao dva kluba koji najviše prodaju reklame na svojim dresovima. Iza njih, na trećem mestu je PSŽ, piše Marka.

Marka objašnjava kako klubovi mogu maksimalno 'iskoristiti' svoj dres. U LaLigi je dopušteno do pet mesta za reklamiranje na njemu, dok su u drugim takmičenjima poput italijanske Serije A dopuštena četiri.

Mora se imati u vidu da tehnički sponzor koji proizvodi dres (Adidas, Nike, Puma...) reklamira i velike klubove jer oni dobijaju ogromne količine novca za nošenje navedene marke. U ovoj kategoriji su Real Madrid i Barselona neprikosnoveni u Evropi, a samo Mančester junajted može da im priđe. To proizlazi iz broja majica koje prodaju u celom svetu, a samo je engleski gigant u igri naspram njih, uprkos lošem trenutku koji klub s Old Traforda doživljava.

Real Madrid je klub s najprodavanijim dresom, i to sve to bez potrebe za dodatnim sponzorima na rukavu ili poleđini majice (od 190 miliona. Barselonin prihod je 183 miliona, ali pored Najka i Spotifaja, dodaje se i 8 miliona iz ugovora s "Ambiligh TV" kao sponzorom na rukavu.

U svetu postoji mnogo klubova koji svoje prihode od oglašavanja 'namiruju' firmama koje su povezane s imovinom kluba. U Italiji se to događa s Juventusom ("Jeep" je iz holdinga Anjeli). Ovo je legalno sve dok potpisano sponzorstvo ne prelazi ukupni postotak prihoda kluba.

S tog aspekta, "Qatar Airways", u vlasništvu Katara, sponzoriše PSŽ, a QSI je podružnica Qatar Investment Authority (QAI). Francuski klub je, naravno, napravio ogroman iskorak po ugovoru s Najkom (80 miliona). PSŽ je takođe potpisao višegodišnji ugovor s GOAT-om 2022. da bude njegov sponzor dresova za 18 miliona evra godišnje.

Počevši od sledeće sezone, Junajted će napustiti "Team Viewer" kako bi na svom dresu imao "Qualcom Technologies" (predstavljen kao Snapdragon). I to sve uz istorijski ugovor koji će ih plasirati na ukupan prihod veći od 170 miliona evra godišnje.

S ovim novim ugovorom, samo će Mančester siti zaraditi više od reklamiranja prednjeg dela dresa od svojih rivala, ali "Etihad Airways" je iz Ujedinjenih Arapskih Emirata kao i vlasnik "građana".

Čelsi je jedan od retkih velikih klubova koji je sezonu započeo bez sponzora. Ali Tod Boli pregovara o sponzorstvu koje će mu pomoći u ispunjavanju financijskog fer-pleja zbog njegovih ogromnih ulaganja na tržištu. 

KOMENTARI

0
Vest nema komentara.

ODGOVORI NA KOMENTAR

PONIŠTI
OBJAVI

SREDI KOMENTAR

PONIŠTI
SAČUVAJ

Poslednji komentari

Najviše komentarisano

Istaknuto

Vrlo dobro poznajem Ćabija Alonsa i smatram da sanja samo o Liverpulu. Pretpostavljam da će se već ovog leta vratiti na Ostrvo i naslediti Klopa. ...više
Bastijan Švajnštajger
Kad sam došao zaista su bili "ubijeni" i falilo im je samopouzdanja. Igranje u Zvezdi je pritisak i odgovornost, a često to stranci ne razumeju. Kada dođete u veliki klub, očekuje se da to bude sad i odmah. To je teško u fudbalu, jer je nephodno vreme. Ipak, u modernom fudbalu nema vremena. Pokušavali smo da kroz priču to rešavamo. Svi oni su kvalitetni igrači koji su sa razlogom došli u Zvezdu. Treba im vratiti samopouzdanje. Ako igrač to nema, nije u stanju da pruži maksimum. To se stvara korektnim odnosom i poverenjem između trenera i igrača, ali i napornim radom. ...više
Vladan Milojević
Mateus Saldanja i bilo koji drugi igrač, a koji je stigao na leto u Partizan, nije na prodaju! Ne pregovaramo ni sa jednim turskim klubom, niti sa bilo kojim drugom ekipom u vezi sa Saldanjom. ...više
Miloš Vazura

Anketa

Da li ste za to da Nacionalni stadion ponese ime Siniše Mihajlovića?

Svi glasovi: 2661
Nogomania.rs
Sve ostalo je nebitno.

Portal www.nogomania.com jedan je od najposećenijih sa sportskim sadržajem u regionu.

Na dnevnom nivou se nude sadržaji iz sveta fudbala, a na medijskom prostoru prisutan je od 2000. godine.