SRB | SLO | ENG

Međunarodni fudbal

Barselona i Real Madrid neprikosnoveni: Ko najviše zarađuje od sponzorstava na dresu?

Miloš Zekić 16. septembar 2023 0 Komentariši
Dresovi Barselone. (foto: /)
Iako su televizijska prava najsočniji izvor prihoda klubova širom sveta, tu su i razna sponzorstva, ulaznice za mečeve i drugo.
U tom kontekstu, španski fudbal je u vrhu s Real Madridom (190 miliona) i Barselonom (183) kao dva kluba koji najviše prodaju reklame na svojim dresovima. Iza njih, na trećem mestu je PSŽ, piše Marka.

Marka objašnjava kako klubovi mogu maksimalno 'iskoristiti' svoj dres. U LaLigi je dopušteno do pet mesta za reklamiranje na njemu, dok su u drugim takmičenjima poput italijanske Serije A dopuštena četiri.

Mora se imati u vidu da tehnički sponzor koji proizvodi dres (Adidas, Nike, Puma...) reklamira i velike klubove jer oni dobijaju ogromne količine novca za nošenje navedene marke. U ovoj kategoriji su Real Madrid i Barselona neprikosnoveni u Evropi, a samo Mančester junajted može da im priđe. To proizlazi iz broja majica koje prodaju u celom svetu, a samo je engleski gigant u igri naspram njih, uprkos lošem trenutku koji klub s Old Traforda doživljava.

Real Madrid je klub s najprodavanijim dresom, i to sve to bez potrebe za dodatnim sponzorima na rukavu ili poleđini majice (od 190 miliona. Barselonin prihod je 183 miliona, ali pored Najka i Spotifaja, dodaje se i 8 miliona iz ugovora s "Ambiligh TV" kao sponzorom na rukavu.

U svetu postoji mnogo klubova koji svoje prihode od oglašavanja 'namiruju' firmama koje su povezane s imovinom kluba. U Italiji se to događa s Juventusom ("Jeep" je iz holdinga Anjeli). Ovo je legalno sve dok potpisano sponzorstvo ne prelazi ukupni postotak prihoda kluba.

S tog aspekta, "Qatar Airways", u vlasništvu Katara, sponzoriše PSŽ, a QSI je podružnica Qatar Investment Authority (QAI). Francuski klub je, naravno, napravio ogroman iskorak po ugovoru s Najkom (80 miliona). PSŽ je takođe potpisao višegodišnji ugovor s GOAT-om 2022. da bude njegov sponzor dresova za 18 miliona evra godišnje.

Počevši od sledeće sezone, Junajted će napustiti "Team Viewer" kako bi na svom dresu imao "Qualcom Technologies" (predstavljen kao Snapdragon). I to sve uz istorijski ugovor koji će ih plasirati na ukupan prihod veći od 170 miliona evra godišnje.

S ovim novim ugovorom, samo će Mančester siti zaraditi više od reklamiranja prednjeg dela dresa od svojih rivala, ali "Etihad Airways" je iz Ujedinjenih Arapskih Emirata kao i vlasnik "građana".

Čelsi je jedan od retkih velikih klubova koji je sezonu započeo bez sponzora. Ali Tod Boli pregovara o sponzorstvu koje će mu pomoći u ispunjavanju financijskog fer-pleja zbog njegovih ogromnih ulaganja na tržištu. 

KOMENTARI

0
Vest nema komentara.

ODGOVORI NA KOMENTAR

PONIŠTI
OBJAVI

SREDI KOMENTAR

PONIŠTI
SAČUVAJ

Poslednji komentari

Najviše komentarisano

Istaknuto

Ovaj trener im samo nanosi štetu. Kako možete otpustiti Kristijana Ronalda? To su takvi ljudi. On je bio najbolji strelac tima, a onda su ga izbacili. Sa ovim ćelavim ljudima uvek ima problema. ...više
Arturo Vidal kritikuje Erika Ten Haga
Srbija ima skoro podjednaku ekipu kao mi, ali nešto joj nedostaje. Mi smo se dobro posložili na svim razinama i tad su počeli rezultati dolaziti. Normalno je da navijam za reprezentacije iz regije, da navijam za Srbiju protiv Nigerije. Pa za koga bih trebao navijati. ...više
Zlatko Dalić
Vojvodina je moj dom, uvek je bila i uvek će biti. Emotivno mnogo sam vezan za ljude unutar kluba, za grad, za sve ono što zapravo jeste Vojvodina. Teško je ostaviti za sobom sve te godine provedene na "Vujadinu Boškovu"...Vojvodina mi je tokom ovh godina davala sve i nikad neću moći u potpunosti da joj vratim. Utehu mi pruža činjenica da sam se samo na neki način mojoj Voši odužio transferom". ...više
Mirko Topić

Anketa

Da li ste za to da Nacionalni stadion ponese ime Siniše Mihajlovića?

Svi glasovi: 851
Nogomania.rs
Sve ostalo je nebitno.

Portal www.nogomania.com jedan je od najposećenijih sa sportskim sadržajem u regionu.

Na dnevnom nivou se nude sadržaji iz sveta fudbala, a na medijskom prostoru prisutan je od 2000. godine.