
Dresovi Barselone. (foto: /)
Iako su televizijska prava najsočniji izvor prihoda klubova širom sveta, tu su i razna sponzorstva, ulaznice za mečeve i drugo.
U tom kontekstu, španski fudbal je u vrhu s
Real Madridom (190 miliona) i
Barselonom (183) kao dva kluba koji najviše prodaju reklame na svojim dresovima. Iza njih, na trećem mestu je
PSŽ, piše Marka.
Marka objašnjava kako klubovi mogu maksimalno 'iskoristiti' svoj dres. U
LaLigi je dopušteno do pet mesta za reklamiranje na njemu, dok su u drugim takmičenjima poput italijanske
Serije A dopuštena četiri.
Mora se imati u vidu da tehnički sponzor koji proizvodi dres (
Adidas, Nike, Puma...) reklamira i velike klubove jer oni dobijaju ogromne količine novca za nošenje navedene marke. U ovoj kategoriji su Real Madrid i Barselona neprikosnoveni u Evropi, a samo
Mančester junajted može da im priđe. To proizlazi iz broja majica koje prodaju u celom svetu, a samo je engleski gigant u igri naspram njih, uprkos lošem trenutku koji klub s Old Traforda doživljava.
Real Madrid je klub s najprodavanijim dresom, i to sve to bez potrebe za dodatnim sponzorima na rukavu ili poleđini majice (od 190 miliona. Barselonin prihod je 183 miliona, ali pored
Najka i Spotifaja, dodaje se i 8 miliona iz ugovora s "Ambiligh TV" kao sponzorom na rukavu.
U svetu postoji mnogo klubova koji svoje prihode od oglašavanja 'namiruju' firmama koje su povezane s imovinom kluba. U Italiji se to događa s
Juventusom ("
Jeep" je iz holdinga Anjeli). Ovo je legalno sve dok potpisano sponzorstvo ne prelazi ukupni postotak prihoda kluba.
S tog aspekta, "
Qatar Airways", u vlasništvu Katara, sponzoriše
PSŽ, a QSI je podružnica Qatar Investment Authority (QAI). Francuski klub je, naravno, napravio ogroman iskorak po ugovoru s Najkom (80 miliona). PSŽ je takođe potpisao višegodišnji ugovor s GOAT-om 2022. da bude njegov sponzor dresova za 18 miliona evra godišnje.
Počevši od sledeće sezone, Junajted će napustiti "Team Viewer" kako bi na svom dresu imao "Qualcom Technologies" (predstavljen kao Snapdragon). I to sve uz istorijski ugovor koji će ih plasirati na ukupan prihod veći od 170 miliona evra godišnje.
S ovim novim ugovorom, samo će
Mančester siti zaraditi više od reklamiranja prednjeg dela dresa od svojih rivala, ali "Etihad Airways" je iz Ujedinjenih Arapskih Emirata kao i vlasnik "građana".
Čelsi je jedan od retkih velikih klubova koji je sezonu započeo bez sponzora. Ali
Tod Boli pregovara o sponzorstvu koje će mu pomoći u ispunjavanju financijskog fer-pleja zbog njegovih ogromnih ulaganja na tržištu.