SRB | SLO | ENG

Međunarodni fudbal

Kristijano Ronaldo gradi imperiju: Brend CR7 vredi 850 miliona evra

Redakcija 11. april 2025 0 Komentariši
(foto: Getty Images)
Brend CR7 osvaja svet: Ronaldo dominira i van terena.

Kristijano Ronaldo nije samo jedan od najvećih fudbalera svih vremena — on je ujedno i poslovna imperija u ljudskom obliku. I dok se njegova igračka karijera bliži kraju, portugalska ikona je već osigurala dugoročnu finansijsku dominaciju zahvaljujući spoju sportske briljantnosti, marketinškog potencijala i strateških poslovnih odluka.

Dok mu trenutni ugovor sa saudijskim Al Nasrom, prema informacijama, donosi oko 200 miliona evra godišnje, a sponzorski ugovori sa gigantima kao što su Najki i Luj Viton još 150 miliona, prava moć leži u brendu koji je izgradio – CR7.

Prema istraživanju Portugalskog instituta za administraciju i marketing, brend CR7 danas vredi neverovatnih 850 miliona evra. Iako je u početku bio fokusiran na modu i odeću, CR7 je evoluirao u višesektorsku poslovnu silu.

Više od donjeg veša i patika

Većina navijača CR7 povezuje sa linijom odeće – donjim vešom, obućom i ležernom garderobom. Međutim, Ronaldo je uložio daleko više od toga:

  • Linija parfema

  • Rastuće investicije u nekretnine i luksuzne hotele širom Evrope, Azije i Latinske Amerike

  • Vlasnički udeo u Chrono24, nemačkoj platformi za trgovinu luksuznim satovima

  • Udeo u Medialivre, jednoj od najvećih medijskih kompanija u Portugalu

  • Suvlasništvo u Vista Alegre Atlantis, vodećem proizvođaču porcelana i keramike

Fenomen na društvenim mrežama

Ronaldo svoju globalnu moć dodatno uvećava kroz neuporedivo prisustvo na društvenim mrežama. Na svim platformama zajedno ima preko milijardu pratilaca – broj koji nijedan drugi sportista nikada nije dostigao. Njegov Jutjub kanal ima čak 74,5 miliona pratilaca, a sadržaj koji objavljuje doseže do najudaljenijih delova sveta. Jedan od prenosa – finale turnira u padelu na kanalu “UR Cristiano” – gledalo je publika u 130 zemalja.

Medijska dominacija i digitalni trag

Prema istom istraživanju:

  • Ronaldo se godišnje pominje u proseku u 22,3 miliona medijskih članaka

  • Na Guglu se traži 187 miliona puta godišnje

  • Pominje se u preko 4.000 knjiga koje se prodaju na Amazonu

  • O njemu je napisano više od 63.000 naučnih radova širom sveta

Stručnjaci za marketing: Ronaldo je fenomen

Kristijano Ronaldo je najveći marketinški fenomen u istoriji fudbala. Talenta, radna etika i disciplina, u kombinaciji sa savršeno izgrađenim javnim imidžom,“ rekao je Fabio Folf, stručnjak za sportski marketing.

Bruno Brum dodaje: „Kristijano nije samo fudbalska legenda – on je globalna imperija. Njegova sposobnost da sportski uspeh pretvori u brend ove veličine savršen je primer kako današnji sportisti mogu eksponencijalno da izgrade i unovče lični brend.

 

 

 

 

KOMENTARI

0
Vest nema komentara.

ODGOVORI NA KOMENTAR

PONIŠTI
OBJAVI

SREDI KOMENTAR

PONIŠTI
SAČUVAJ

Poslednji komentari

Najviše komentarisano

Istaknuto

U Liverpulu sam srećan od prvog dana. Uvek sam bio miran i zadovoljan, raduje me što sam deo ovog izuzetnog tima. Uskoro ćemo razgovarati o budućnosti. Voleo bih da ostanem što duže, ali to naravno zavisi i od kluba. Moraćemo da se dogovorimo oko detalja, ali sam potpuno miran po tom pitanju. Zadovoljan sam i uživam u Premijer ligi. ...više
Luis Dijaz
Da li je Onana bio pod utiskom Matićevih reči? Ne znam, moraćemo da analiziramo njegove intervencije na utakmici, i to zajedno sa trenerima golmana Vitalom i Mosonom. Naporan rad je najbolji način da se pojedincima pomogne da dođu na viši nivo. ...više
Ruben Amorim
Fudbalska infrastruktura u Italiji je sramota. Italija je jedna od najvećih fudbalskih zemalja, osvajala je Svetska i Evropska prvenstva, Ligu šampiona... ali infrastruktura je ubedljivo najgora među velikima. ...više
Aleksander Čeferin

Anketa

Da li ste za to da Nacionalni stadion ponese ime Siniše Mihajlovića?

Svi glasovi: 6620
Nogomania.rs
Sve ostalo je nebitno.

Portal www.nogomania.com jedan je od najposećenijih sa sportskim sadržajem u regionu.

Na dnevnom nivou se nude sadržaji iz sveta fudbala, a na medijskom prostoru prisutan je od 2000. godine.