
(foto: Getty Images)
Brend CR7 osvaja svet: Ronaldo dominira i van terena.
Kristijano Ronaldo nije samo jedan od najvećih fudbalera svih vremena — on je ujedno i poslovna imperija u ljudskom obliku. I dok se njegova igračka karijera bliži kraju, portugalska ikona je već osigurala dugoročnu finansijsku dominaciju zahvaljujući spoju sportske briljantnosti, marketinškog potencijala i strateških poslovnih odluka.
Dok mu trenutni ugovor sa saudijskim Al Nasrom, prema informacijama, donosi oko 200 miliona evra godišnje, a sponzorski ugovori sa gigantima kao što su Najki i Luj Viton još 150 miliona, prava moć leži u brendu koji je izgradio – CR7.
Prema istraživanju Portugalskog instituta za administraciju i marketing, brend CR7 danas vredi neverovatnih 850 miliona evra. Iako je u početku bio fokusiran na modu i odeću, CR7 je evoluirao u višesektorsku poslovnu silu.
Više od donjeg veša i patika
Većina navijača CR7 povezuje sa linijom odeće – donjim vešom, obućom i ležernom garderobom. Međutim, Ronaldo je uložio daleko više od toga:
-
Linija parfema
-
Rastuće investicije u nekretnine i luksuzne hotele širom Evrope, Azije i Latinske Amerike
-
Vlasnički udeo u Chrono24, nemačkoj platformi za trgovinu luksuznim satovima
-
Udeo u Medialivre, jednoj od najvećih medijskih kompanija u Portugalu
-
Suvlasništvo u Vista Alegre Atlantis, vodećem proizvođaču porcelana i keramike
Fenomen na društvenim mrežama
Ronaldo svoju globalnu moć dodatno uvećava kroz neuporedivo prisustvo na društvenim mrežama. Na svim platformama zajedno ima preko milijardu pratilaca – broj koji nijedan drugi sportista nikada nije dostigao. Njegov Jutjub kanal ima čak 74,5 miliona pratilaca, a sadržaj koji objavljuje doseže do najudaljenijih delova sveta. Jedan od prenosa – finale turnira u padelu na kanalu “UR Cristiano” – gledalo je publika u 130 zemalja.
Medijska dominacija i digitalni trag
Prema istom istraživanju:
-
Ronaldo se godišnje pominje u proseku u 22,3 miliona medijskih članaka
-
Na Guglu se traži 187 miliona puta godišnje
-
Pominje se u preko 4.000 knjiga koje se prodaju na Amazonu
-
O njemu je napisano više od 63.000 naučnih radova širom sveta
Stručnjaci za marketing: Ronaldo je fenomen
„Kristijano Ronaldo je najveći marketinški fenomen u istoriji fudbala. Talenta, radna etika i disciplina, u kombinaciji sa savršeno izgrađenim javnim imidžom,“ rekao je Fabio Folf, stručnjak za sportski marketing.
Bruno Brum dodaje: „Kristijano nije samo fudbalska legenda – on je globalna imperija. Njegova sposobnost da sportski uspeh pretvori u brend ove veličine savršen je primer kako današnji sportisti mogu eksponencijalno da izgrade i unovče lični brend.“