SRB | SLO | ENG

Međunarodni fudbal

Nemačkoj se isplatilo biti domaćin EURO 2024, fudbal je doneo 7,4 milijarde evra prihoda

Redakcija 26. avgust 2024 0 Komentariši
(foto: Nogomania)
Studija Nielsen Sports ističe izuzetno pozitivan ekonomski i socijalni uticaj turnira na domaću zemlju i domaće gradove.

Prema sveobuhvatnoj studiji koju je sprovela "Nielsen Sports", vodeći provajder podataka o sportu i uvidima u navijače, ekonomski uticaj UEFA EURO 2024 za Nemačku i deset domaćih gradova iznosi 7,4 milijarde evra.

Više od 90% ove sume je direktna posledica troškova od 2,7 miliona vlasnika karata (44% iz inostranstva), organizatora i akreditovanih lica, kao i rezultantnih indirektnih i indukovanih ekonomskih efekata. Najznačajniji troškovi uključivali su smeštaj, putovanje u i unutar domaćih gradova, kao i hranu i piće izvan i unutar stadiona. Studija je takođe pokazala da je skoro dve trećine vlasnika karata koristilo javni prevoz unutar domaćih gradova.

Ukupno 571 milion evra u vrednosti oglašavanja generisano je za domaće gradove i zemlju zahvaljujući njihovoj prisutnosti i vidljivosti u globalnim medijima.

Predsednik UEFA, Aleksander Čeferin, rekao je: "UEFA EURO 2024 u Nemačkoj bio je izvanredan turnir i nezaboravno iskustvo za sve uključene. Fudbal je bio izuzetan, navijači su bili oduševljeni, a kao što ovaj izveštaj jasno pokazuje, turnir je imao značajan ekonomski i socijalni uticaj na domaću zemlju. Ovo dokazuje da veliki sportski događaji nisu samo trijumf za fudbalsku zajednicu već za društvo u celini. Kao što je odraženo u našem moto - fudbal ujedinjuje ljude. Već se radujemo UEFA EURO 2028 u Velikoj Britaniji i Republici Irskoj, kao i UEFA EURO 2032 u Italiji i Turskoj."

Bernd Neuendorf, predsednik Nemačkog fudbalskog saveza (DFB), rekao je: "Studija pruža impresivne dokaze da je UEFA EURO 2024 imao širok spektar pozitivnih efekata širom deset lokacija i zemlje u celini. Ne samo da nam je pružila sjajne utakmice i fantastičnu atmosferu na stadionima; već je bila i ekonomski i socijalni uspeh. Trideset šest godina nakon EURO 1988 i 34 godine nakon mirne ponovne ujedinjenja, Nemačka je dokazala da je zemlja koja voli fudbal, prijateljski domaćin i pouzdan partner za organizaciju velikih sportskih događaja."

Nensi Fezer, nemačka federalna ministarka unutrašnjih poslova i zajednice, rekla je: "Zaista smo pretvorili Evropsko prvenstvo u naš 'Heimspiel für Europa', čineći ga letom sporta u srcu Evrope. Veoma sam zadovoljna nalazima studije: ekonomski uticaj od 7,4 milijarde evra u Nemačkoj premašuje očekivanja za domaćinstvo turnira u Nemačkoj. I posebno sam srećna što ekonomski, socijalni i medijski uticaj turnira direktno koristi domaćim gradovima. Ovaj divan turnir ne bi bio moguć bez odličnog organizacionog rada i strastvene posvećenosti naših domaćih gradova."

Zaključci studije pokazuju pozitivan uticaj turnira u nekoliko oblasti:

Na 51 utakmici bilo je prisutno 2,7 miliona gledalaca. 1,7 miliona su bili jedinstveni vlasnici karata koji su prisustvovali bar jednoj utakmici.

U proseku, 23% vlasnika karata je dolazilo iz domaćih gradova, 33% iz ostatka Nemačke, i 44% iz inostranstva.

97% međunarodnih vlasnika karata izjavilo je da bi želeli ponovo da posete Nemačku. U proseku, 79% vlasnika karata reklo je da bi preporučili posetu gradu koji je domaćin njihove utakmice.

78% svih vlasnika karata ocenilo je UEFA EURO 2024 kao pozitivno, što implicira pozitivne asocijacije sa domaćim gradovima i zemljom u širem smislu.

85% stanovnika domaćih gradova reklo je da su ponosni na domaćinstvo EURO 2024.

73% je izjavilo da je EURO 2024 doprineo zajedničkom dobru i koheziji u domaćem gradu.

Više od četvrtine stanovnika reklo je da ih je EURO 2024 inspirisao da se bave sportom više od dva sata više nego pre.

UEFA i DFB su uložili posebne napore u oblasti održivosti, od uspešne kandidature za domaćinstvo EURO 2024. Koncepti održivosti su integrisani u kandidaturu i pretvoreni u strategiju za zaštitu životne sredine, društvo i upravljanje (ESG) za turnir, uz ciljane mere i investicije u ukupnom iznosu od 32 miliona evra. U vezi sa životnom sredinom, ovo je obuhvatilo oblasti kao što su zaštita klime, održiva infrastruktura i cirkularna ekonomija. Sveobuhvatna procena svih radova u oblasti održivosti biće objavljena kao deo sveobuhvatnog ESG izveštaja na jesen 2024. godine.

Studija Nielsen Sports se zasnivala na anketama vlasnika karata, monitoringu preko medija i evaluaciji podataka iz domaće zemlje, domaćih gradova i UEFA, kao i dodatnoj ekspertizi i znanju iz više od 150 sličnih studija uticaja koje je uspešno sprovela Nielsen Sports. 

UEFA EURO 2024 održan je u deset domaćih gradova u Nemačkoj od 14. juna do 14. jula 2024. Španija je postala evropski prvak po rekordni četvrti put nakon pobede od 2-1 nad Engleskom u Olimpijadi u Berlinu.

KOMENTARI

0
Vest nema komentara.

ODGOVORI NA KOMENTAR

PONIŠTI
OBJAVI

SREDI KOMENTAR

PONIŠTI
SAČUVAJ

Poslednji komentari

Najviše komentarisano

Istaknuto

Naš cilj je da pravimo uštede na rashodnoj strani. Plate igrača moraju da se smanje, očekujemo uštedu od dva miliona evra. ...više
Rasim Ljajić
Ne znam ni kakvu ćemo situaciju zateći sutra. Posle 50-60 miliona duga koga da dovedemo? Šta ćemo još naći dok smo ovde, to je pitanje. Prvo nam dajte vreme da ustanovimo situaciju. ...više
Danko Lazović o Partizanu
Koliko može Mijatović da im donese ako živi u Madridu? Da li može klub da vaskrsne putem mejla i telefonskih poziva? To mi se malo ne uklapa, ali dobro. Mislim da je to jedan ozbiljan trik. Nije gospodin Rasim Ljajić džaba političar, tražio je veliko ime, želeo je da smiri navijače i javnost, ali kažem, nagledao sam se legendi u ovoj državi koliko hoćete. Oni su Privremeni organ koji će do aprila ili maja da osposobi rad klupskih organa. Ovde se menja iz dana u dan, a ne u šest meseci ko će tu da ostane ...više
Rade Bogdanović

Anketa

Da li ste za to da Nacionalni stadion ponese ime Siniše Mihajlovića?

Svi glasovi: 3599
Nogomania.rs
Sve ostalo je nebitno.

Portal www.nogomania.com jedan je od najposećenijih sa sportskim sadržajem u regionu.

Na dnevnom nivou se nude sadržaji iz sveta fudbala, a na medijskom prostoru prisutan je od 2000. godine.